fredag 28 februari 2014

Tryck vs skärmbild



Först tack för alla välgångsönskningar! 
Sen raskt över till dagens ämne. Varför vissa bilder tjänar på det stora formatet internet tyvärr inte bjuder på? Här ett exempel från igår. Detta fotografi tänker jag printa ut i A3, men jag hoppas att något av dess kvalitéer framgår oxå i mindre format. Något typ - ensam - vithind - placerad -  i - storartat -  landskap. Eller något i den stilen. Jag har en 24 tums skärm och på den blir resultatet hyfsat. Tiff-filen, märk väl. Den mindre jpeg som visas här saknar genomslagskraften dess större systerkopia har. Nåväl, jag tar risken att visa upp fotografiet på detta sätt, men med alla brasklappar tänkbara.






Gråväder rådde, avståndet är långt och kontrasterna är små. Taskiga förutsättningar för denna hind, hoppas hon inte blir alltför förargad över mitt publicistiska tilltag.


4 kommentarer:

  1. Uhhh vilken bild! Helt fantastisk, vägarna som slingar sig och denna graciösa dov som visar sig!
    Top job!
    M/

    SvaraRadera
  2. Det är alltid svårt när bilden inte fyller hela skärmen, eller allra helst hela synfältet, men jag tycket det är en vacker bild även i mindre format!

    SvaraRadera
  3. Vackert med vägen som slingrar sig genom bilden och tonar ut.
    //KIcki

    SvaraRadera
  4. En snygg bild på den vita och vägen som försvinner i oändligheten, snyggt.

    SvaraRadera