lördag 15 februari 2014

Fasaner (3)




Måste avsluta miniserien om de granna fåglarna som många nu förvandlats till små prydliga, djupfrysta paket. I alla fall har jag inte observerat en enda fågel sen serien påbörjades.





Som små lampor lyser de upp den ofta nog smågrå omgivningen.





Vackra, men svårkomponerade om man vill ha med hela, långa stjärten.





Vaksamma på faror. Men väl på plats släpper de på säkerhetsspärrarna och utgör ingen match för fotografen. Det kan förstås vara svårt att lägga fokusen på det lilla huvudet. I min värld är dessa väl från Frankrike en gång importerade fåglar en tillgång väl värd att vårda.

4 kommentarer:

  1. Åh, så avundsjuk jag blir på dig :)
    Det kommer ett par fåglar till matningen hos mig, men jag lyckades aldrig att fånga de... de sticker blixtsnabbt när de upptäcker minsta rörelse i trädgården... beundrar fasaner ibland genom fönster bara.
    Dina bilder är mycket fina med underbart ljus, särskilt på den tredje.
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
  2. Åh, ljuvligt vackra bilder och jag blir också mer än avundsjuk på dig som har så många vackra fotomodeller. Extra snygga blir de mot den vita snön och i det magiska ljus du alltid lyckas fota i.
    Min favorit blir den sista bilden.
    Allt Gott till dig.
    Monica

    SvaraRadera
  3. De är så vackra. Synd att man inte har dem mer här.....

    SvaraRadera
  4. Mycket fina bilder på dom fina fasanerna.
    Håller med om att dom är väldigt vaksamma ;)

    SvaraRadera