söndag 16 februari 2014

Svårfångad (1)




Lite pinsamt är det. Fågeln ifråga är ingen raritet, knappast en högoddsare att möta därute. På något sätt har vi inte varit kompatibla, skatan och jag.  De rikt fågelavkastande (!) träden i den lilla byn skulle dessbättre förändra detta. M a o samma trädbestånd min ormvråk uppehåller sig i.





Så äntligen en vettig bild att visa upp. Otroligt vacker och stolt däröver satt fågeln kvar ett litet tag och lät mig senare ta fler bilder i annan position, om vilket mer följer.

5 kommentarer:

  1. Myyyycket snygt!
    Jag tycker att skator är mycket underskattade, de är mycket roliga och vackra fåglar :)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild på skatan! Håller med Halina :))

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Och en skata är inte fyskam! Själv lyckades jag med konststycket att fästa både glada, vråk och kungsörn på minneskortet idag (dock inte samma ruta). Funderar på att starta upp en blogg, så den kanske kommer upp där.
    Dina foton/din blogg inspirerar!

    SvaraRadera
  4. Det var en fin liten kråke❤ Mangen tar bilder av den, men få klarer å ta så gode shoots som dig.Vakkert ❤

    SvaraRadera
  5. Gillar verkligen dessa grafiskt vackra skönheter. Kul att du fått en ny modell att plåta.
    Hälsningar
    M

    SvaraRadera