måndag 10 februari 2014

Bara två vinterbilder




Glada nyheter ! Vilka härliga dagar ! Idag som igår 6 plusgrader, blå himmel, ingen vind. Vad har vi gjort för att förtjäna detta !? Sen en sorglig nyhet, till kvinnliga läsarna. Deerhunter ska snart gifta sig. Så det loppet är kört...:)
Ungefär som i första bilden känner jag konsekvenserna av denna självpåtagna sociala rit kan gestalta sig. Tvåsamhet. Visst, hanen på fotot håller sig lite i bakgrunden. Så behöver ju inte allas framtid se ut.Inte min heller.





Ungefär som blåmesen känner jag istället just nu att antennerna är riktade utåt, spanar framåt in mot framtiden. Nä, visst börjar jag bli till åren, men aldrig varit gift innan. Så det är väl på tiden. Bara sambott i mer än trettio år. Så kan tankarna flyga fram till Det stora ögonblicket.





På bloggen betyder detta inte så mycket. Här kör vi på som vanligt. Morgondagens post handlar om örnjakt i Fyledalen. Hon som ska bli min fru var med och vilken himla tur det var !

7 kommentarer:

  1. Vilka nyheter! Grattis!!!
    Bilderna som alltid, underbara, berättande och med ljuvligt ljus :)
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
  2. Hihihihih!!Grattulerer!!!!!!!!Begge bildene er veldig pene.Lykke til:))))

    SvaraRadera
  3. Ja vi får väl se hur det blir med olika saker efter den 26/2 :-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    För det första vill jag Gratulera till beslutet om tvåsamhet! Lycka till och önskar allt gott framöver!
    För det andra är det trevligt att läsa din väl formulerade och fyndiga texter i både inlägg och uppmuntrande kommentarer! Tackar för det!
    Ha en fin vecka! /Bea

    SvaraRadera
  5. Skit oxå :( Ska genast sluta läsa din blogg...
    Nä Grattis till det.Det var väl på tiden.Hoppas bara hon säger ja nu oxå :P
    //Kicki

    SvaraRadera
  6. Grattis grattis...och lycka till på tvåsamhetens väg!

    Steffe

    SvaraRadera
  7. Åh, så glad jag blir över denna nyhet. Jag och min (man) vi önskar er all LYCKA och gläds med er. Hur många fotografer blir det på det bröllopet??????
    Blir det smekmånad norröver så ser vi fram emot ert besök.
    Allt Gott till er BÅDA från oss.
    M o G

    SvaraRadera