söndag 23 februari 2014

4:e och 5:e sessionen



Tillbaka till den orädda ormvråken-som-sitter-i-trädet-vid-vägen-som-går-mitt-igenom-den-lilla-byn (pust!). Försöker inte återuppliva gamla gaeliska ortsnamn här, men kanske de uppstod på detta sätt. Idag vet jag lite mer om denna fågel. Har fått hjälp med ID-taggar av Stefans Naturliga Blogg och kan mer säkert säga att det är en och samma fågel.





På senare tid har den valt att flytta in sig bakåt i grenverket. Det den eventuellt förlorar i siktbarhet vinner den tillbaka i avskildhet; vråken är helt enkelt svårare att få korn på.




Annars ser jag den på sin plats i stort sett varje gång jag passerar. Numer tror jag mig också veta varför den så ihärdigt sliter på just dessa grenar. Det avslöjas nästa gång vi ses.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Fina bilder med spännande fortsättning :)
    Jag själv fick hoppa in som fotograf i helgen med arbetsgivare bakom mig, 4 uppdrag blev det. Se vilka på hemsidan :)

    SvaraRadera
  2. Fina foton av den fina vråken, själv fastnade jag för bild 2 som har ett fint ljus och så gillar jag hur den tittar neråt.

    SvaraRadera