måndag 17 februari 2014

Återvändaren !




Under några veckors tid hade jag sparvhöken som regelbunden gäst. Till min förtjusning och tättingarna vid matningens förtret. Sen kom vinden med snön. Och ännu mer snö, tills trädgården var fylld med drivor upp till tre meter. Och väck var sparvhöken. Snösmältningen gjorde sedan sitt jobb. Igår var fågeln tillbaka.






Ser ni samma sak som jag? Kaprifolen håller på att knoppa sig. Ahhh, kanske ni istället fastnade för hökens magnetiska blick....:) 

4 kommentarer:

  1. Hela bilden är magnetisk :) inte bara blicken...
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
  2. Hej Klas
    Vilken härlig blick höken har :) jag fick se en Duvhök igår som satt i ett träd på låg nivå, fick endast några misslyckade bilder då den "som vanligt" var snabbare än mig :) men det blev lite andra motiv som jag fick njuta av.

    SvaraRadera
  3. Härlig blick och härligt att se att knopparna är på G!

    /Erik

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen en riktigt ilsken blick. Kul att man börjar se lite grönt också.

    SvaraRadera