torsdag 27 februari 2014

Efter mycken möda & besvär...



Så är man lyckligt gift. Någon skillnad mot tidigare? Inte det minsta. Fast jag blir förstås hälftenägare i en trevlig lägenhet, vårt sommarställe. Inte så dumt.
Annars är det samma gamla slit med kamera och tangentbord. Vissa tillfällen mer än andra. Dagens inlägg, sparvhöken utanför mitt vardagsrumsfönster, krävde sin man. Vid fotograferingstillfället fick jag lägga mig platt på golvet och samtidigt klämma in mig mellan datorbord och kopieringsmaskinen. Tro mig, ingen lätt operation att genomföra! Sen belönades jag med en fågel i silhuett mot ljus himmel, inramad av diagonala linjer som är fönsterbåge och -smyg. Fönsterrutan är dessutom inte tvättad efter vinterns snöstormar. Hopplöst fall ?







Tja, döm själva. Enda bilden jag har på rovfågeln där den sitter på samma pinne som småfåglarna, valde jag att behålla fotot. Kanske jag oxå gillar den tyngd renderingen i detta fall gör med den lilla höken. Jag är glad, tranorna har landat och idag syntes ett storkpar inrätta sig i sitt bo. Varmt välkommen, ljuvliga vår.

9 kommentarer:

  1. G*R*A*T*T*I*S till Er båda!
    Snyggt jobbat med kameran!
    Ha det gott /bea

    SvaraRadera
  2. Då får man gratulera!!!
    Så fin bild.
    M//

    SvaraRadera
  3. Grattis till giftermål, och läcker bild!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du lyckades galant! Jättefin bild på den vackra fågeln!

    Å GRATTIS! :D

    ps inget stjärnfall, bara glöd från elden :) ds

    SvaraRadera
  5. Grattis till både bild och giftermål!
    Tycker att bilden blev riktigt bra trots förutsättningarna med smutsiga rutor, trånga utrymmen etc. bra jobbat.

    Ha en bra helg,

    Erik

    SvaraRadera
  6. Gratis till dig och din fru och så till bilden förstås. De gymnastiska övningarna gav fint resultat.
    Ha det gott alla tre.
    M

    SvaraRadera
  7. Grattis till att hon sa ja ;)
    Gillar bilden och de dova tonerna i den.Har ännu inte lyckats se denna fågel."Dina" storkar är jag oxå avundsjuk på.
    //Kicki

    SvaraRadera
  8. Så hon sa ja i alla fall då...vilken tur! ;-) Eller...? ;-)
    Grattis!

    Steffe

    SvaraRadera