måndag 20 januari 2014

Vinterglada




Fåglarna har det inte lätt just nu. Finns inget att hämta på marken i mina trakter. F a inte i min trädgård där drivorna nu är nära 3 meter höga. Imorgon ska äntligen ovädret börja avta. Men tillbaka till fåglarna. Jag ger dubbel ranson och hoppas det ska hjälpa något. Dagens bild en helt annan fågel, fångad av min kamera innan snön lagt sig på allvar. Jag står i tornet vid sjön och får skjuta neråt.





Gladan hade pausat sitt födosökande, satt sig på en gren. Plötsligt är det dags för nya tag och den flyger rakt mot mig. I halvskummet och med konvertern monterad blir många bilder oskarpa. Men den här tycker jag kom ut hyggligt med såväl skärpa på huvudet som rörelseoskärpa på vingspetsar. Och nä, inget smuts på sensorn. Det är snöfall som råder :).

6 kommentarer:

  1. En helt fantastiskt bild.Ni måste ha det tufft där ute på landet.I Lund är det mest blåsten som är jobbig.

    SvaraRadera
  2. Vilken kanonbild, den kom inte bara ut hyggligt den blev perfekt. Skärpa på huvudet och lagom blurr på vingarna. Och så bakgrunden...mm mycket bra !

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Det är vackra fåglar!! Men helt otroligt att ni fått så mycket snö...skicka hit lite ;))

    SvaraRadera
  4. Snygg bilder och fint med den rena harmoniska bakgrunden//Jonathan

    SvaraRadera
  5. En glad Glada och så glad jag blev av dess graciösa flykt, i din väl avvägda och så skickligt avpassade bild.
    Och så det här med snö, 3 meter säger du???...kan jag tro på det, säg?
    I mitt norra hem är det -30 och så gott som snöfritt, här på Värmdö är det detsamma, dvs snöfritt...men bara -5.
    Kan du skicka lite snö, tack...och gärna en Glada också!?

    SvaraRadera
  6. Härlig bild gillar det blå/gråa och snöfallet som syns I bilden.

    SvaraRadera