lördag 18 januari 2014

Rovfågeln som sjöng




På tal om foton som inte kom ut som man tänkt sig. Medan jag fotograferade sparvhöken hade jag ingen hågkomst om att fågeln skrek/sjöng. Vinden förde väl bort en del av ljudet men på så nära avstånd kan ju inte allt dämpas. Ingen bra bild tekniskt eller kompositionellt, men lite kul att ha sparat ändå.





Förvånas varje gång jag ser det. Hur kan gapet bli så stort?
Till nästa år måste huset flyttas några meter åt norr så höken där den sitter på min kaprifol får plats på bild...

11 kommentarer:

  1. Haha fin min ;) Snyggt fångat!

    SvaraRadera
  2. Den ser änna chockad, en jädra kul bild blev det.

    SvaraRadera
  3. Det är bra idé att flytta huset, men kanske lättare att byta tele? ;) hahaha...
    Som vanligt, otrolig fin och rolig bild och härlig text.
    Hälsningar från blåsig och deprimerande mörk kust
    Halina
    PS Det lovades lite sol för imorgon :)

    SvaraRadera
  4. Det ser ut som att du är upptäckt! Trevlig bild och tycker att den höjs lite av snöflingorna som yr...

    SvaraRadera
  5. Även jag gapar av förvåning, här serveras den ena bilden efter den andra med "talande" motiv :) Snyggt och ett snat nöje att betrakta!

    På tal om solpelare är det faktiskt ett vedertaget begrepp, när solljuset reflekteras från iskristaller som finns i luften och morgonsolen håller på att gå upp.
    Ha det gott /bea

    SvaraRadera
  6. Nämen vilken cool bild, bra fångat.....

    SvaraRadera
  7. flytta huset? hm, lycka till!

    SvaraRadera
  8. Verkar ha mycket att berätta den också. Självklart måste du flytta huset. Härlig bild.
    Hälsningar
    M

    SvaraRadera
  9. Haha en riktigt rolig bild, nja flytta huset tänk om höken flyttar på sig också :)

    SvaraRadera
  10. Häftig och cool bild...tagen genom fönstret då?
    Inte illa sitta i fåtöljen (?) å dricka kaffe och plåta sparvhökar...såg bilden på NFF också...fin!

    Steffe

    SvaraRadera