lördag 4 januari 2014

Kungen av sly




För några dar sedan var jag ute i skogen nere vid sjön. Mötte en pappa med sin lille kille och vi började prata om ditt och datt. Plötsligt hade han - pappan - inte längre någon att prata med. Jag hade dykit ner på marken och börjat fotografera trädrötter och annan bråte.







Han kunde inte se vad som pågick. Men utsvulten på bilder kunde jag. En ensam kungsfågel kämpar mot markslyet och tittar ut tillräckligt länge för att avsätta ett slags bild. Mörk som dagen redan var blev förhållanden på marknivå knappast de bästa, så pappan kanske inte kan klandras. Vi tog avsked. Jag lite upprymd, han förmodligen med en eller annan tanke om tokiga människor.

4 kommentarer:

  1. Wow, kungsfågel va e de??? Läckert!
    Majsan//

    SvaraRadera
  2. Fin bilder på den lille rackaren. Kungsfåglar sätter sig sällan där man vill men kommer oftast fram (man hör dem ju allt som jämt!). Gott nytt fotoår önskar jag dig. :)

    SvaraRadera
  3. Fin bild på honom där han tittar fram! Den gula kronan lyser i allt det mörka! Visst är det frustrerande med detta tunga gråväder? Jag är också utsvulten på bilder...

    Trevlig söndag!

    /Marie

    SvaraRadera
  4. Haha ja jag kan tro att han undrade vad du höll på med :))

    SvaraRadera