fredag 17 januari 2014

Falsk som vatten



Just nu gott om rovfågel, har fyllt på arkiven. Men det kommer senare. Medan snöstormen yr utanför mitt fönster passar jag på att visa en bild från sommaren som var.





Fel. Fel, igen. Fotografiet togs för bara några dagar sedan. Därav rubriken. Med  en sol som då och då glimmade till uppstod den här effekten. Mitt minne av dagen är annars det vanliga grå. Ibland luras man av glipan mellan det man erinrar sig och som det senare kommer ut i färdig bild. Och det är gott så. Överraskningar behöver vi väl alla.

3 kommentarer:

  1. Gillar hägrar. Jag får se om jag kommer ut imorgon på fototur....Ingen jakt då det är is på allt vatten i skogen, fara för hundarna.
    Men söndag ska jag på något alldeles speciellt, foto lovas :-)

    SvaraRadera
  2. Ja nog är det lite sommar känsla i bilden. Ljus kan spela en riktiga spratt, antar att det gröna stråket i bakgrunden hjälper till en del här. Hägrar är härliga fåglar, mycket karaktär över dem.

    Ha en bra helg,
    Erik

    SvaraRadera
  3. - Halloj i söder.
    - Snyggt, men inte kan man tro att det är vinter....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera