onsdag 29 januari 2014

Kronkalv




I vädret som råder är det ingen större vits med att försöka locka hjortdjur framför kameran. Vägarna är farligt hala och med snödrivor som bara väntar på en bil att fastna. Tillkommer vinden med de risker för oplanerad trädfällning den medför. Så det blir fåglar och de öppna ytorna som gäller för mig. Nu har vi i princip haft snöstorm av mindre graden 15 dar i sträck och man börjar hoppas att vinden nån gång ska lägga sig. Men så har vi ju arkivet.





Fotografiet på kronhjortskalven togs i höstas. Mamma undersöker åbrinken medan kalven väntar på vidare order. Jag och en tillfällig besökare har sedan länge upptäckts så flyktvägar undersöks. Till slut valde de att springa under det elstaket som syns i bilden. En högbent elegant, inte sant ? Med de extremiteterna är det måhända lätt föreställa sig hur flytande ansträngningslöst de springer.

5 kommentarer:

  1. Vacker bild!
    Här har det blåst och yrt. Jo det blir inget fotande här heller just nu

    SvaraRadera
  2. En dubbelkrona...både kalv och bild...och så ett extra plus för de röda "handtagen".
    Arkiv är bra att ha och så måste det ju faktiskt inte vara nytagna bilder varje gång...uppskattar arkivdyk både här...och där.

    SvaraRadera
  3. Vakkert Vakkert!Hvilket kamera brukerdu?Sylskarpe bilder.
    Ha det fint så lenge:)

    SvaraRadera
  4. Usch då, här i Stockholm är det också dåligt väder, fast i form av tö. Mina 13 minusgrader som jag väntar på kanske inte kommer denna vinter...

    Jag älskar bilden, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är förutom att den är väl tekniskt utförd... Jag tror att det är närvarokänslan!

    Allt gott!
    /Marie (hamsterkatt)

    SvaraRadera
  5. Ni har typ samma väder som här I Sheffield förutom att vi har det varmare ;) men ändå väldigt trist, bläää.
    Fin bild med ett vackert ljus.

    SvaraRadera