onsdag 20 november 2013

Var det verkligen bättre förr ?



Eftersom jag och många andra bloggande individer pratar om - läs gnäller om - vädret stup i kvarten, kan min blogg utgöra god väderalmanacka. Så hur var det beställt med det förra året, samma tid ? Visst härjade snö och storm som värst nu ? Inte alls, visar en snabb slagning. Lika grågrått, mulet och blött då som nu. Minnet är selektivt.
En sak jag tycker mig märka med årets höst är betydligt färre rovfåglar nu än då. I alla fall fastnar betydligt färre i kameran. Det lustiga är att medan jag förgäves spanar på de vanliga ställen händer det inte sällan att flockar drar fram hemma, väl återkommen dit. Har kanske något med betupptagningssäsongen att göra; där betorna skördas finns oxå rovfåglarna och det är väl bekant att åkrar skördas efter rullande schema.




Så här en gammal bekant. Ingen nytagen bild, bara nyprocessad. Gladan på balvagnen, förra året. Jag vill att du kommer tillbaka...

3 kommentarer:

  1. Hej Klas, har varit borta en vecka nu och utan internet.Blir så glad när jag kollar in alla bilder du lagt på din blog senaste veckan.Dom är så underbara dina bilder.
    Jisses vad duktig du är en fröjd att se.
    Ha det bra.
    Ingemar

    SvaraRadera
  2. Vad beror det på??
    Är det kemikalier igen de får i sig??
    jag har ju di mail så jag kan skriva om den där månen...

    SvaraRadera
  3. Gladan lika fin som vanligt, underbart ljus från sidan. Tråkigt att rovisarna verkar vara färre till antalet, tjuvjakt? här är det ett stort problem med tjuvjakt :(

    SvaraRadera