tisdag 12 november 2013

På första och sista flygturen



Igår var en riktigt fin dag så jag passade på att åka ner till sjön. Ställde mig vid strandkanten intill inloppet och behövde inte vänta länge. Fiskmåsar, överallt fiskmåsar. Som jag hade vinden i ryggen fick jag några bilder från start. De plaskar i vattnet, bestämmer sig för att fly fältet och och då blir det bäst att flyga längs ån mot sjön där jag vaktade. Trevligt med annan bakgrund är himmel. Nu tänker jag i alla fall visa ett motiv mot just den bakgrunden.




Titta noga. En minimal abborre på sin troligen sista, men storslagna skånska resa. Ska man ändå bli måsmat måste detta var det bästa sättet. Knappast över vattenytan nån gång tidigare bjuds den på hisnande flygtur över det vackra landskapet. -Så det är så här min sjö ser ut ! Nu måste jag bara ta mig ut ur den här prekära situationen och berätta för alla mina tusenbröder...

6 kommentarer:

  1. Detta begriper jag inte ;) Att du får de, fåglar och fiskar i flykten, så fint och skarpt!
    Härlig berättelse som fick mig att le.
    Svarade på bloggen hur det gick till med bilden du kommenterade :)
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
  2. hehe rolig berättelse :)
    En fin bild dessutom med den vita måsen mot den blåa fina himlen och ett plus för abborren.

    SvaraRadera
  3. Fantastisk bild, du kan inte ha sett abborren när du tryckte av!

    SvaraRadera
  4. Fantastisk bild, du kan inte ha sett abborren när du tryckte av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt korrekt. Det är tur att jag rätt noga granskar alla nytagna bilder något uppförstorade. Den här hade nog annars mött sitt öde i papperskorgen. Glad du uppskattar bilden,
      / Klas

      Radera