måndag 18 november 2013

Lilla undret



Varje fotografs dröm. I alla fall för oss med sämre närsyn. Objektet med markörer för autofokusen att bita sig fast i. Som blir skarp nästan under vilka omständigheter som helst. Detta under, mina bloggande medmänniskor, är just vad staren står för.




Inte sällan väldigt skygga dröjde en sig kvar på stolpen länge nog. Vackert metallskimrande. Jag har tagit bort en del krut i den blå färgkanalen därför att min fotoutrustning under vissa betingelser verkar benägen att lägga till i just denna. Mina ögon berättar för mig om fågelns svärta, sensorn säger något annat. Så kanske bilden blev en kompromiss ?

2 kommentarer:

  1. Mycket vacker bild och en härlig underbar bakgrund!!

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Mycket bra bild på staren, härligt med den mörka känslan. Otroligt fina detaljer på den och visst är dom fina. Nu till helgen hoppas jag på att åka till ett ställe där stararna samlas inför kvällen i enorma mängder, ett fantastiskt skådespel när det händer :)

    SvaraRadera