torsdag 30 april 2015

Villig modell



På samma promenad. Längre fram sitter en hare. Den har tidigare korsat skogsvägen både en och två gånger. Men nu sitter den ner. Gör mig beredd, fokuserar på djuret. Haren tittar upp på mig, Nu så, hann jag tänka. Sen skuttar den mot mig, därefter full sprint. Stannar upp 15 meter framför mig.






Inte mer än nätt och jämnt den fick plats i sökaren. Visste väl vilken brännvidd som satt på och vilka bildpreferenser för dagen jag hoppats på... Så varsågoda  :  En hare i morgonens ljuva ljus, presenterad av sig själv.

3 kommentarer:

  1. Det var ju en fin outfit du har som lockar till sig djuren så ,Trevlig valborg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Han såg då lugn ut trots att han var lte ruggig av daggen eller regnet.

    Ha en trevlig valborg.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Underbar bild, verkar ha koll på fotografen.
    Hoppas på en kull hos oss om någon månad.
    Allt gott.
    M

    SvaraRadera