måndag 20 april 2015

Kärlek i kärr ! (1)




Jag tror min kärlek till ängarna klart framskymtat i dessa spalter. Obesvarad kärlek? Tror jag inte. Förhoppningsvis visar mina fotografier på svaret.
Dessa dagar svärmar dessutom kärleksparen. Snacka om att ge tillbaka kärlek !





De gör det i det fria, bryr sig inte om grannarnas tyckanden... Får erkänna att rena bondturen sammanförde mig detta kärlekspar. Man ser en sak och så dyker en helt annan, mer vässad situation oväntat upp.






Plötsligt var de två, hannen klapprade ljudligt med näbben. Honan står stilla. Jag är verkligen ingen relationsexpert men nog tyckte jag att hon såg villig ut. I alla fall inte avvisande i hållningen.





Tidigare har jag på ängarna fotograferat akten utförd av tofsvipor och storspov, nu blir det rödbenornas tur. Så vad tror ni?  Blir det fler små rödbenade ungar eller får hanen skamset smita iväg med oförrättat uppdrag? Gastkramande fortsättning utlovas i kommande blogginlägg!

2 kommentarer:

  1. Snyggt fångat ;)) det blev nog kurtis tror jag ....

    SvaraRadera
  2. Näääe nu blev det ju en cliffhanger av allt och jag får snällt vänta,
    tror nog att det blir små rödbetor...rödbenor menar jag.

    Ha en finfin dag.
    Rantamor.

    SvaraRadera