onsdag 29 april 2015

Osynlig?



Har köpt ett nytt kamoställ. Med påsydda "löv" är det förmodligen effektivare än ett konventionellt set. Hoppades jag, när det betalades i affären. Prövade det ffg igår morse. Gick på vägen, stannade till vid en rörelse i dikeskanten. Vad var det?
Ut ur gamla löv och grenar kommer en liten varelse fram, glor på mig med sina pepparkorn till ögon.






Sen kommer skogsmusen närmre, faktiskt springer den mot mig. Här är den fotograferad - med kameran på enbenet - nästan rakt ner i backen.
Jösses, tänkte jag. Vilket effektivt kamouflage jag har! Men såklart är det inte möjligt. I alla fall ett djur förevigat på min sensor ffg. Tidigare har jag bara sett dem springa över vägen en god bit framför och aldrig erbjudits fototillfälle.

3 kommentarer:

  1. Ojdå tänk när dom börjar springa på dig ,fniss.Men fin bild blev det ,Nette

    SvaraRadera
  2. Häftigt!
    Angående svanen... kolla en komm. i mitt kommentarsfält.
    Lycka till med ditt kamotält! Hmm... kanske man borde införskaffa ett sånt ;)
    Ha det gott /Bea

    SvaraRadera
  3. De är söta de där! Och så viktiga i kretsloppet!

    SvaraRadera