tisdag 28 april 2015

Uppmärksammas




Är det inte konstigt med en del flyttfåglar? De finns, syns inte. Så ser man en dag en individ. Hurra ! Nästa dag är det fullt hus. Fåglarna finns överallt. Som jag spanade efter första sädesärlan. Redan myllrar det av dem på varenda gräsmatta; de är så talrika att man inte längre lägger märke dem.







Inte så med pålitliga gråkråkan. Finns förvisso överallt, flyttar inte men märks desto mer i andras arters frånvaro. På ängarna blir båda föremål för min bildlusta.

5 kommentarer:

  1. Precis Klas, fotograferade årets första sädesärla i tisdags vid Vombsängar, nu när jag var där i morse tror jag att där fanns ett tio-tal.
    Snygg bild på kråkan.

    SvaraRadera
  2. Såg min första sädesärla idag, men Rantafar hade sett den nån dag tidigare när den trippade på taket hos grannen.
    En riktig vårfågel.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Konstigt att vi hade den före ,jag har också den på bild på bloggen idag men jag såg den första 19 . 4 men hade ingen kamera med då .Har också väntat på den .Ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
  4. Håller med dig ;) det vimlar av dom och andra fåglar.

    SvaraRadera
  5. "Min" sädesärla kom också tillbaka :)
    Lite senare i år och jag började tänka att hon inte klarade flytt... men allt är som det ska.
    Fåglarna städar nu uppe på taket och jag är himla glad att se de.

    Underbara bilder på båda fåglar.
    Tack för dina fina ord om mina giftiga skönheter och det gläder mig ännu mer att du valde just min favoritbild för denna säsong ;)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera