torsdag 16 april 2015

Törst besegrar skygghet





Såg den här vid bassängkanten, vattenverket. Jag trodde att de små granträden på min sida vattenspegeln skulle något skydda från djurets vakande ögon. Men icke. Blev omgående upptäckt. Sen satt haren - uppenbart törstig - och lurade på mitt nästa drag. Det kan man lätt se på bilden.






Som inget särskilt hände tog driften att dricka över. Försiktigt, med blicken hela tiden fäst på min person, hasade den sig ner mot vattnet. Medan jag exponerade några tiotals bilder undrade jag om det på detta avstånd verkligen skulle framgå att den dricker av vattnet? Tog därför en ytterligare serie. Tur var det. Den intresserade kan faktiskt ana den mest diminutiva tunga vispa runt vattenytan. Går åtminstone att skönja på originalfilen.

5 kommentarer:

  1. Ajaj vad du är iakttagen ,fina bilder du fick ,Nette

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jättefina och ovanliga bilder på haren!

    SvaraRadera
  4. Vilken bild, sånt har jag aldrig sett förut.Bra jobbat.

    SvaraRadera
  5. Läckert! Säger precis som Ingemar, vet inte om jag någonsin sett en bild på en drickande hare. De är i varje fall inte vanliga :o)

    Snyggt jobbat!

    /Erik

    SvaraRadera