söndag 12 april 2015

Om att stå i kö



Högst upp i fågeltornet satt den. Därifrån kan den behändigt avspana ängarna. Eller bara njuta av utsikten. Jag var nummer ett i kön. När personerna i bilen framför var klara med sin skådning/fotografering, kunde jag köra fram och sticka ut telet. Ibland inte så hög vildhetsfaktor på motiv från dessa fågellokaler...







Men det kan inte lastas fågeln, som sitter där den sitter av egen vilja. Vana vid människors uppmärksamhet, ja. Men tamdjur? Inte alls. Vilket bakomvarande passagerare fick erfara när fågeln fick nog.
Gladan på bilden ser i mina ögon både klok och avslappad ut, blickar nästan kokett tillbaka. De vet nog om att människor i området inte vill dem illa. Det ger i sin tur oss chansen till det där lite extra i bildskapandet. Fotograferad från 11 meter.

3 kommentarer:

  1. En massa härliga fågelbilder har du bjudit på den senaste tiden, lite avis då jag själv inte kommer iväg på såna foto äventyr.

    SvaraRadera
  2. Du tillhör den del av fotografkåren som kommer innan fågeln flyger, så att du kan ta dina bilder. Jag tillhör den skara som kommer i bilen efter, när fågeln flyger. Grattis!

    SvaraRadera