söndag 4 augusti 2013

Stork, vatten & värme



Ännu en dag med rekordvärme eller snudd på står framför dörren. Nu tar jag snart fram överblivna vinterbilder och kyler ned bloggen med. Men än så länge orkar jag med hettan. På tal om kyla så kommer här en flygbild. Flygbild med sifon. Jag ser inte så mycket av bevattningsanläggningar i funktion dessa dagar. Kanske grundvattennivåerna påverkas för mycket vid stora vattenuttag som det i bild? Fotot gjordes för några veckor sen. På den tiden kunde man fortfarande tillbringa någon timme i tornet med att vänta in fåglar.

2 kommentarer:

  1. Nej, nej, inga vinterbilder för min del, jag har just påbörjat min semester och njuter av ljumma kvällar och lagom soliga dagar :)
    Snygg komposition i bilden!
    Trevlig vecka /Bea

    SvaraRadera
  2. Bilden är underbar!
    Nej... vi kan spara vinterstämningar till vintern, trotts allt...
    Ja, sol och värme är liiiiite påfrestande, men nu kom augusti och snart är det lugnare och skönare...
    Hoppas att det kommer lite regn snart. Det är torrt som på öknen...
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera