måndag 19 augusti 2013

Närgånget !




Det är samma fågel i - tror jag - en enda sekvens. Normalt verkar det fungera som så att genast de ser objektivet riktas mot sig helomvänder fåglarna och gumpbilder blir enda resultatet. Den här gladan istället utmanade mig.



-Hej, därnere. Se så fin jag är!
Och jag håller med. Svårt nu att tänka bort dem ur faunan, som läget nästan var 20 - 30 år sedan.



Begiven på sork och annat mums hoppades den väl att min närvaro skulle skrämma fram något ätbart. Annars svårt att förklara varför den hängde i luften så nära. När de här överflygningarna var klara satte sig gladan i stället på en nyrullad halmbal om vilket kommer mer senare.

5 kommentarer:

  1. Vilka problem du har...!! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Fantastisk å få slike bilder av kongen :)

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder på överflygningarna du fick genom att anta utmaningen.
    Superläckert komponerat.
    Hade nog duckat i tidigt skede.
    Hälsningar
    Monica

    SvaraRadera
  4. Grymma bilder på gladan, väldigt närgånget och trevligt.
    2:an fastnade jag mest för idag.

    SvaraRadera