måndag 13 maj 2013

Bobyggartider



Igår gick jag förbi en större stenhög vid industrianläggningen. Skulle det inte vara perfekt plats för sädesärlan, frågade jag mig själv. Tittar upp. Visst sitter den där på toppen;  i matchande färger skyddad från predatorer. Först trodde jag på rejäl lunch men det blev fjädrar,småpinnar och annat till reparation av boet istället. Min föraning var bara tur, men det känns ändå gott att börja kunna katalogisera tänkbara uppehållsplatser för våra små bevingade vänner. Kan bli nyttig erfarenhet.

5 kommentarer:

  1. Dom där orden känner jag så väl igen."Skulle inte detta vara ett perfekt träd för en kattuggla att sitta i?".Men nej det har inte hjälpt...
    Annars håller jag med dig.Alltid trevligt och upplyftande när saker ramlar på plats när det gäller fåglarna.Spännande hela tiden.
    Dessutom är ju sädesärlan lite rolig då den är ganska så orädd och man kan komma dom riktigt nära.
    //Kicki

    SvaraRadera
  2. - Halloj i söder.
    Dom har fullt upp nu, de små liven. Fint
    fångat.
    - Ha en bra fortsättning på dagen !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  3. Suveränt snygg bild.
    Fattar inte att de kan hålla kvar det de redan stoppat in och bara fortsätta utan att något faller ut.
    Hälsn
    M

    SvaraRadera
  4. Mycket fin bild, med dova färger.

    SvaraRadera