måndag 14 juli 2014

Skördefest




Fågeln landar på den nyproducerade höbalen. Skönt med vila på nytt ställe!






-Vad är detta. Mat?! Nä, falsk marknadsföring!





-Nu har jag suttit här ett tag och magen knorrar redan. Bäst att börja putsningsarbetet. Ska vi glador överlista sorkarna på fältet behöver vi vara topptrimmade!




-Vad nu! Jaså, bara bonden i traktorn. Den är jag inte rädd för...





Signal till jaktstart. Passar er, ni bytesdjur. Bakom traktorn blir det soprent på skydd och ni blir exponerade för skarpa rovfågelsblickar. Ett sådant här evenemang kan dra till sig flera tiotals rovfåglar och för dem blir höbalning själva skördefesten. Serien från förra året.

4 kommentarer:

  1. Läcker serie må jag säga...vilken mimik, kanske man kan lära sig nåt!?
    Har just scrollat neröver och beundrat alla dina sommarfåglar...och din ork i värmen:):)
    Jaja, vi är alla lite sänkta, men tur är, att det finns någon som tar vara på tillfällena att föreviga årets alla fåglar/ungar...för visst är de väl ovanligt många i år...och pratsamma!?
    Mina kameror vilar sig i form...förhoppningsvis...men jag ser och hör alla luftens ekvilibrister...så vackert och livsbejakande:)
    Och så njuter jag av dina kejsarskott...

    SvaraRadera
  2. Hej Klas, underbar serie i både text och bild. Jag njuter av att ta del av dina äventyr från skog och mark. Du har verkligen en alldeles särskilt god förmåga att förmedla vad våra bevingade vänner har för sig och vill ha sagt!!!!!
    M

    SvaraRadera