torsdag 3 juli 2014

Fräckis?




Hos mig verkar sommaren inte riktigt vilja bestämma sig: Infinna sig eller inte? Veckorna efter midsommar brukar vara ostadiga, än är det inte kört.
Över till annat. Väntade på vilt vid vägkorsningen. Som vanligt fullt synlig, kamera på monopod. Jag hoppas att hjort ska titta fram ur skogen, antingen de är nyfikna eller bara nonchalerande min person. Denna gången blev det inget napp. Inget napp som jag tänkt mig, vill säga. För medan jag står och spanar hörs ett lätt prasslande ljud, bakom och till höger. Tittar på en liten hare som helt fräckt tittar tillbaka.







Djuret menade nog att dess kamouflageverkan borde räcka. Det skulle kanske kunna vara fallet på längre håll, men här skiljer högst tiotalet metrar oss åt. Så den gubben gick inte!

4 kommentarer:

  1. Haha, snyggt!
    Ja, här är också lite kylig sommar med hemska vindar :(
    Men men, då får man spendera lite tid vid dator och med en bok :) eller hitta på någonting annat.
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
  2. Søt liten harepus!!Jaha.Så monopod.Ja ,se det, kansje er tingen ikke så tung at bære.Takk for tips!

    Våt sommer ja???hahahahahaha..Vi har litt regn, men 20-25 grader..Såå deiligt med litt regn ;)

    Hilsen Anita

    SvaraRadera
  3. Bra fångat, trots harens fina kamouflage :o)

    Ha det gott,
    Erik

    SvaraRadera
  4. Så roligt att komma dem så nära!

    SvaraRadera