måndag 23 september 2013

Tur & otur



Fortsätter med att redovisa en ytterligare av senare tidens turliga episoder. På väg till fågeltornet, passeras jakarna till höger. Spanar istället åt andra hållet efter småfågel i ekarna, när plötsligt en stor rovfågel landar tiotalet metrar framför mig. Den har en liten sork i klorna som den tänkt luncha på och har inte sett mig än. Det beror nog på att träden skuggar mig. Lyfter upp kameran och får två skarpa bilder efter ormvråken insett sitt misstag.



Här har den just upptäckt mig. Vingarna fälls ut, den tar med benen sats mot marken. Frustrationen lyser ur rovfågelsögat.



Framåt kastar den sig. Och så luftburen iväg och borta. Borta blev oxå maten som fågeln tappade i  villervallan. Min lycka blev fågelns förbannelse. Med hungrig mage fick den patrullera området ett ytterligare tag. 

4 kommentarer:

  1. Lätt fånget, lätt förgånget.. Ibland har man tur och djuren uppenbarar sej alldeles intill istället för, som brukligt.. med distans mellan sej och fotograf

    SvaraRadera
  2. Många gånger har man fångat episoder.
    Jag tog en bild på en ormvråk i en björk o när jag kom hem såg jag att den hade en mus i klorna, det var kul

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vackra bilder! /Hillevi

    SvaraRadera
  4. Hej
    Snygg fångat av ett ögonblick som man kanske inte stöter på allt för ofta :) Kanon!

    SvaraRadera