måndag 11 februari 2013

Rådjur på hygget





Kommer ni ihåg höstens sköna dimslöjor? Mycket praktiskt när det som här just tagits upp ett större röjningsområde och dimman barmhärtigt nog döljer en del av styggelsen. Förhoppningsvis framstår rågetterna tydligt nog. Här är de i full färd med att äta upp sig inför vintern. Snart möts mina lediga tider med gryning och skymning så jag själv kan kontrollera hur det gick med den saken. Jag menar om de är i hyfsad kondition eller inte.När hårda isytor täcker markytan har de svårt att stilla hungern. Senaste vintrarna har jag sett rådjur, främst bockarna, gå längs och ibland på vägarna medan de slickar på beläggningen. Antar det är vägsaltet som lockar. Men i höstas var mattillgången ännu inget problem.

4 kommentarer:

  1. Hej Klas!
    Så läckert, dimma gör sig verkligen bra på bild. Kan man sedan krydda med ett djur eller två så har man en vinnarbild i mina ögon. Ja, de har det inte lätt undervintern dessa djur som tur är så har vi inte så stort snödjup... (ännu).
    Ha en fin vecka!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. - Halloj i söder.
    - Snygga bilder i dimman Klas !
    Dimman är ofta det allra bästa fotoljuset....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder av rådjuren i den drömska dimman.
    Bild 2 föll mig mer i smaken här med den fina trädfonden i bakgrunden som spöklikt framträder ur dimman och med rådjuret fint placerat i förgrunden.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder....hoppas få se lite av mina rådjur igen

    SvaraRadera