tisdag 26 februari 2013

Fullt ös!


Under 1970-talet rådde osedvanligt aggressiv osämja mellan arbetstagare och -givare, eller kanske mer korrekt mellan respektive organisationers politiska roller. I detta vill jag inte fördjupa mig alls. Men då och idag tror jag människor kunnat enas om en sak. Släpp in stjärtmesens intensitet i fabrikerna och BNP skulle raka i höjden! Jag tror Sverige skulle kunna producera mer varor och tjänster än resten av världens länder tillsammans. Så flitiga är de, sitter knappt stilla alls och när de ändå gör så arbetar de frenetiskt med något.
Fast jag erinrar mig inte att de brukar flyga stående?  Nä, här är det nog landning som planeras längre fram, utanför bildrutan. Nya tag på ny gren förestår. Allt detta med ett leende i det fina ansiktet och på läpparna syns sång - på samma gång!

8 kommentarer:

  1. Lite likt Birgit Nilsson tycker jag.Samma pose och ser här ut att fylla lungorna med skönsång i en operett ur Tosca...
    //Kicki

    SvaraRadera
  2. Är ju t.o.m draperad i en lång klänning med vida armar ser jag nu...

    SvaraRadera
  3. :-)) Intensiva och vackra och dessutom väldigt toleranta med sina närmaste vid matbordet har jag för mig. Inte som de andra arterna som kivas o bråkar om minsta brödsmula.

    SvaraRadera
  4. Hej Klas!
    Ja, det är verkligen fart på dessa små sötisar, aldrig stilla en liten stund. Grymt fångat av dig som vanligt. Tack för fin och tänkvärd kommentar hos mig angående vargdebatten.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Supergullig fågel så perfekt fotad :-)

    SvaraRadera
  6. Jäkligt fin bild på stjärtmesen, bra fångat.


    SvaraRadera