lördag 16 februari 2013

!!##¤¤&!, oxå


Bilden ovan får stå som memento för inlägget nedan. Men nu över till nåt helt annat. Efter ha större delen av dagen varit i stora stan och shoppat tillsammans med kvinnan i mitt liv, beslöt jag mig för att utnyttja det sista av dagens ljus med en tur till skogen. Hunden med, kameragrejorna på plats, off we go! Väl framme märkte jag att någon tagit bort hundens halsband sen igår. Shit! Fick improvisera en lösning med lös bagagerem. Det var halt, så på med halkbroddarna, och till sist sitter kameran på plats och säkrad mot stativet. Nu ska inställningarna kontrolleras och sen ska det fotograferas hjort. Men varför kan jag inte ändra ISO:n, jag ser inget i sökaren? Har kameran gått sönder? Något uppmärksammar mig, det blinkar febrilt längst ner. No card, står det. Ahhh ###%%&&!!!, oxå! Kortet sitter kvar i datorn! Generalfel har begåtts!. Efter en kort promenad med hunden packar vi ihop  och jag tröstar mig med att jag fick slängt kartongen till nya golvlampan vi köpte och som jag tidigare monterat. Jag tänker inte berätta hur det det arbetet förlöpte! Dagen var ändå gråtrist , vi såg bara ett par korpar och imorgon väntar en ny härlig dag...

7 kommentarer:

  1. Hej Klas
    Jag känner igen den där situationen! Det är ju så träligt:( men det var ju tur att det inte var någon längre KÖRsträcka än en liten promenad i alla fall. Man får se det positiva i det negativa, hihi. Hoppas på en bättre dag imorgon, ska troligtvis ut imorgon jag med

    SvaraRadera
  2. He he....vilken osis.....men du fick ju frisk luft i a f....

    SvaraRadera
  3. hehe ibland blir det inte riktigt som har tänkt sig ;)
    Och som du säger att det ändå var tråkigt väder så inte skulle det väl ha blivit nå bra kort ändå :))
    Bättre lycka imorn.

    SvaraRadera
  4. Japp. Det har nog hänt oss alla. Jag har slutat ta ut minneskortet från kameran och använder EOS utility för att ladda över bilderna istället.

    SvaraRadera
  5. Hahaha det där låter precis som saker jag själv sysslar med.Ibland undrar jag vad jag har huvudet till.Ser t.o.m att gladan skrattar åt dig där.
    Mäktiga fåglar och vackra.Snyggt fotat General(fel) Deerhunter

    SvaraRadera
  6. Tjena Klas! Avundsjuk på dina glador, både bilderna och fåglarna i sig, här uppe jag bor finns det tyvärr inga glador, inte nu på vintern i alla fall. Det där med minneskortet händer nog alla en gång, men man gör nog inte om det igen....tror jag. Mvh Edwin

    SvaraRadera