fredag 28 november 2014

Står ut från resten




Bland det roligaste med fotografering är när bildresultatet överträffar förväntningarna. Inte minst då förväntningarna var så lågt ställda att de egentligen inte alls fanns där ute, vid tagningsögonblicket. Min bild på hackspetten motsvarar precis detta. Har redan alldeles för många på dessa sittande - högst - upp - i - träd - mot överexponerad- himmel att jag för det mesta avstår att fotografera. Nu gjorde jag det i alla fall och bilden som kom ut liknar inte den vanliga skörden på bloggen.






Den blev ju riktigt spännande! Färger, texturer och det där orosmolnet i höger övre bildkant gör det för mig. Skulle högt uppskatta feedback från er läsare.

4 kommentarer:

  1. Visst är han vacker den lille marodören ,har förstört många träd i trädgården .Jag såg en i söndag i snövädret men då hade jag macrot på så det blev ingen bild.Vackert foto igen ifrån dig ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Mycket intressant foto. Lite lagom med grenar i vägen för att man skall få smygkänslan men ändå skarp och bra bild, med ögonblänk dessutom på Hacke. Gillar bilden för den ger mycket miljökänsla. Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för utförligt svar. Uppenbart går det ta bra bilder utan att vara medveten om det.
      / Klas

      Radera
  3. Härligt med positiva överraskningar när man tror att det inte skulle bli något överhuvudtaget. Gillar resultatet, livfullt med grenar och molnformation i oskärpa. Det jag reagerade på först var att det var så läckra färger, något annorlunda med dem.
    Supersnygg bild.
    Hälsningar
    Monica

    SvaraRadera