måndag 20 oktober 2014

Ung man har något att säga




Har försökt komma ut för bevakning av dovhjortarnas brunst. Men har inte tumme med vädergudarna. Vädertätad fotoutrustning innebär inte vattensäker och det blir alldeles för dyrt om något går fel.





För en vecka sen fick jag i alla fall till den här bilden på unghjort med stånghorn. Den höll igång med att böka upp något ur marken. Möjligen en nyskapad sölgrop som var föremål för det upprepade intresset? Gräset växer högt, så omöjligt att urskilja från min position. Ganska orädd var djuret oxå. Säkra på att de inte jagas under dessa veckor brunsten pågår. Än hörs bara enstaka hjortar kalla på villiga damer. Senare kommer säkert fler att stämma upp i grymtsnörvlandet. Skillnaden mot kronviltets brölande är påfallande, minst sagt.

4 kommentarer:

  1. Snyggt fångat .Du hade inte inte något annat förslag på min fågel med den gula mössan ,vi förstorade upp bilden allt vad det gick för att se färgerna på nedre delen och det stämde med kungsfågeln men den gula hättan den lyste faktiskt som neon. trevlig kväll ,nette

    SvaraRadera
  2. Det där med lessamt väder har jag också märkt av, semester och längre ledigheter har bestått av mulet väder och nederbörd, folk började lägga sin egen semester efter att jag haft min då det fina vädret alltid kom tillbaka då. Lycka till med dovhjortarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha. Det där skulle man kanske försöka göra pengar på... Undrar varför känner jag igen tankegången?
      / Klas

      Radera
  3. Ojj den var fin!!såg nesten ut som Albino!

    dyktig med kameraet ditt er du :)

    Hilsen Anita(•ิ‿•ิ)✿

    SvaraRadera