onsdag 1 oktober 2014

Närkontakt med havsörn (2)




Småmysig känsla med två havsörnar i luftrummet på samma gång. Det blir lite som med åsnan mellan hötapparna. Nästa gång får jag väl ta med en kamera till. Plus assistent. Nja, kanske det inte skulle fungera så bra. Redan har jag utsett efterträdaren till min nuvarande kamera. Avancerad som den tycks vara, har den  tyvärr fortfarande bara en enda sökare. Så det blir nog till att prioritera enstaka motiv. Som fotografer alltid tvingats göra, när mångfalden plötsligt dukar upp till aktion.






Örnen har sett mig och viker undan kurs en smula. Ljuset blev tyvärr platt och lite tråkigt. Jag vill minnas det var en regnfri dag. Alltid något. Men fågeln finns ju ändå att beskåda i all sin magnifika tyngd och uppenbarelse. Tänk att vår lilla sjö fått så häftiga hyresgäster! Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar