fredag 2 september 2016

Jämfört med sitt namn...





...betydligt mer elegant, eller hur?
Gluttsnäppa mig hit, gluttsnäppa mig dit. Den här fågeln kunde kostats på ett bättre namn, tycker jag.






Även om de långa benen i vissa positioner kan se en smula lustiga ut. Så här i stoppat bildflöde á la fotografi. I själva verket är ju hela gångsekvensen sömlöst fulländad.
Här är den bara sekunden innan jag upptäcktes. 10 meter skiljer oss åt där jag backat in i en buske och gör så gott jag kan för att också se ut som sån. I bilden gillar jag kroppens reflektion i inkommande våg. Sen var fågeln borta. Sitt eleganta intryck lämnade den kvar.

2 kommentarer:

  1. Så fint du fick den :-) Härligt gyllene ljus och fantastisk stämning... Underbara bilder. Gillar båda.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera