onsdag 28 september 2016

Välkommen gäst





Man ser det inte på bilden. Men fågelns kamouflage var för en stund anmärkningsvärt bra.







Det vi studerar enkelbeckasinen igenom är en smal glipa mellan storflikiga strandväxter med snarlikt färgmönster. Fågeln visste vad den gjorde, låt ingen tvekan råda om det. Så var den också avslappad, brydde sig inte ett dugg om mig i plåtgömslet sju - åtta meter bort.






Nu tittar den fram bakom vissnade planta. Snart, snart är den åter tillbaka i sitt döljande växttäcke, omöjlig att upptäcka för åtminstone mina ögon. Tre bilder hann det bli. Trevligt, trevligt. Alls ingen vanlig sort här, blott - tror jag - tredje gången jag bjuds fototillfälle.

2 kommentarer:

  1. Oj så fina bilder du fick ibland händer det att man är mitt framför på rätt ställe ,Nette

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på den svår hittade beckasinen.

    SvaraRadera