tisdag 6 september 2016

Noteringar från en skön septemberkväll




Nä. Inget filter i photoshop använt här. Vilket visar hur oväsentlig den (o-)vanan kan bli. Istället från solens absolut sista, glödande minuter igår.
 Var ute för att kolla upp kronviltsbrunsten. Har den ö h t startat ännu? Jo, då. Från min utsiktspost kunde jag räkna till omkring 40 djur + två brölande hornbeklädda 16-taggare. En kollega jag stötte på visste bättre. Han hade suttit hela kvällen och även en del av eftermiddagen och räknat ihop ett 60-tals djur som mest. Hur som helst med det. Många djur ute och luftar sig på brunstfältet, fler än jag kan minnas från tidigare. Och det var en trevlig inledning på årets begivenhet i mitt fotograferande.

Bilden, då?  Ett ungt handjur - spetshjort - på väg mot de andra två, hind med kalv. Solen dalar ner under skogsridån, gräset lockar till härligt bete och fast jag väntat i nästan två timmar lämnades inte den lyxtillvaron. Inte med en meter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar