fredag 9 september 2016

Välkamouflerad






Förmodligen har jag fel, skulle inte vara ffg. Känslan bara infinner sig, gnager. 
Och det som gnager är att jag tycker jag ser fler honor av skäggmes än deras partners. Kan det i så fall ha något att göra med de senares spektakulära färgschema? 

Honorna är för mina ögon svårare att direkt få syn på. Fungerar rovfåglarnas syn på samma sätt har hanfåglarna en hel del att se upp med. På bilden under är det bara för att jag på förhand visste fågelns position som jag småningom kunde hitta den i sökaren. Inte lätt ens då.


4 kommentarer:

  1. Flotte bilder av Skjeggmeisen!Du er så heldig å få se slike i din natur
    Hilsen Anita

    SvaraRadera
  2. Flotte bilder av Skjeggmeisen!Du er så heldig å få se slike i din natur
    Hilsen Anita

    SvaraRadera
  3. så fin bild på den skäggige ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  4. Hej! Tusen tack för dina fina ord hos mig...
    Håller med till hundra procent.

    Väldigt vackra bilder med fin färgskala. Hoppas att jag får se den finna fågeln någon gång i verkligheten... :-)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera