söndag 25 september 2016

Gräs vid väg





Äventyren väntar runt hörnet, heter det ju. Nån gång stämmer det in, helt klart. På väg in i samhället bromsar jag in efter en kurva. Intill vägen står två granna dovhjortar bekymmerslöst betande i vägkanten. En bra sak var att jag hade kameran med. En mindre god sak var att när bilen stannat upp kom jag för nära. Så, gott folk, detta blev resultatet.

Men först på med varningsljusen - jag stod ju på en trafikerad landsväg - och dessbättre ser förarna i annalkande bilar samma sak som jag. Stannar in. Kanske de också fotograferar?








Sen är det ju alltid någon som har mer bråttom än andra och kör förbi kön, motar ner djuren i diket och fortsätter sen framåt med vrålande motor... Här är doven på väg bort från vägen. Måste säga att de hanterade situationen med viss fattning.

1 kommentar:

  1. Nydelige bilder av disse hjortene.Det var en spesiell gump på disse.Vakkert!heldig du som bor så landligt til :)

    Hilsen Anita

    SvaraRadera