tisdag 1 september 2015

Trollslända i flykt



Pratade vid ett tillfälle med en kille som älskade fotografera insekter i flykt. Trollslända var en av dem. Det lät så svårt att jag ö h t inte försökt mig på tanken.
I förrgår gick vi längs ån, luften surrade av just trollsländor. En stod blickstilla över vattnet ett par sekunder, flög vidare och mönstret upprepade sig. Så med full brännvidd påskruvad gjorde jag ett försök.






Inte så illa för att vara ffg publiceras i alla fall bilden. Skulle intresse uppstå finns mycket teknik kvar att finslipa på. 

5 kommentarer:

  1. Grattis!!! En underbar bild :-)
    Varma hälsningar
    Halina

    SvaraRadera
  2. När jag klickade upp och förstorade den (som jag alltid gör på din blogg) så kunde jag se ett väldigt intressant ansikte på sländan.
    Ett kanonskott skulle jag vilja påstå...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Mycket tjusigt! Bör absolut ses förstorad!

    SvaraRadera
  4. Mycket bra blev det, vet hur svårt det är.
    Hälsingar
    Monica

    SvaraRadera