måndag 28 september 2015

Min morgon



Fantastiskt väder idag och ledig. Där jag sitter finns inte ett moln på blå, underbar himmel. Vad ska jag fylla dagen med? Otaliga fototillfällen väntar på mig? Ehhh, kan inte komma på vart kosan ska ställas. Istället hänger jag framför datorn. Vet att det är improduktivt men kan inte förmå lyfta min bak från stolen. Latmask!
Bläddrar istället bland äldre bilder. Fastnar för denna från förra veckan. På tal om lyfta kroppsdelar.






Men knappast lika soligt. Det var istället skånskt grått som försvårar bildtagning på flygande fågel. Ahhh, det blir ju det jag ska göra idag. BIF. Var görs det bäst? Nere vid sjön? OK, då är det dit jag sticker idag.
Så går tankarna. En sak till måste planeras. Vinterns fågelmatning. Måste ställa upp grejorna på rätt avstånd från fönstret i vardagsrummet. Förra året blev för nära och lite för långt bort. En del gäster från förr har redan dykt upp, letar efter mat på gamla ställen. Både talgoxe och pilfink har tutat på mig medan inlägget skrivs. Bäst skynda på!

2 kommentarer:

  1. Så fin fortelling!Fuglelsker er du:))Jeg har også tenkt på vinterens fuglefor.Skal jeg blande selv eller kjøpe?
    Ikke alltid en har tid å være ute.Bilder fra før er helt topp!De er jo så fine de du viser..Stokksvanen er nydelig!
    Ha det fint da i det fine været:)

    Hilsen Anita

    SvaraRadera
  2. Idag var vi ute på havet igen, och inte en enda kanadagås var kvar så vi tror att dom redan har flyttat söderut.
    Och så konstigt vi har tr par svanar som simmar två å två , men inte en unge ??
    Undrar vad det kan bero på ??

    Så trevligt din svan står och gymmar lite på stället.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera