tisdag 8 september 2015

Spännande vecka väntar





Det är dags nu. Tiden med de sena kvällarna och supertidiga morgnar har anlänt. Jag talar såklart om kronviltsbrunsten.






Ikväll ska jag sätta upp mitt gömsle. Sen är det bara att hoppas på turen. Att de fina djuren väljer passera mitt ställe. Förra året gick väl sådär. Här i alla fall en herre sugen på hindar.





Det är en blandning av fantastiska ljud som väntar; dels från handjurens brunstvrål, dels flockens kombinerade trumvirvlande mot marken när de springer på fältet. Alla som varit på galopprace vet vad jag talar om. Och där sitter fotografen med bara en tunn plastduk som skiljer krafterna åt...
Ingen av dessa bilder har tidigare publicerats.

1 kommentar:

  1. Tjusigt tjusigt! Själv missar jag nog det mesta i år men har en liten förhoppning om ett par pass. Så får vi hoppas...

    SvaraRadera