torsdag 17 september 2015

Min dag igår




Igår körde jag förbi de i stort ännu fågeltomma ängarna. Ja, undantaget kråkfåglarna, förstås. Så eftersom den här gärna ville komma med på bild där den med en kompis satt på stolparna gör jag ett undantag.






Lite senare vandrade jag istället längs ån. Fick syn på denna fina ormvråk sekunden efter den upptäckt mig och helomvänt i flykten.




Sen eftermiddag gick jag till brunstfältet för att ta hem gömslet för denna gång. Här råkade jag på bocken som poserade så fint mellan de planterade (?) tallarna. Tror jag de är.

5 kommentarer:

  1. Måste skratta när jag serden lite ruggiga och ihopsjunkna kråkan.
    Inte lätt att vara kråka, den är ju inte vacker och inte kan den sjunga heller,
    och inte majestätisk som ormvråken du fångat så fint,
    och inte ståtlig som råbocken.
    Alltså jag tycker lite synd om kråkan och är glad att du ändå fotade den, för ingen av oss kan ju rå för hur vi är skapta på utsidan.

    Ha det gott och fotografera på jag njuter av dina bilder, och tack för alla dina kommentarer.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Kråken er en vinner! :))))))

    Mvh

    Anita

    SvaraRadera
  3. Kråken er en vinner! :))))))

    Mvh

    Anita

    SvaraRadera
  4. Kråkan i all ära men bockbilden är lysande!

    SvaraRadera