tisdag 3 december 2013

Vackra Skåne




Folk som läser min blogg ryggar nog tillbaka inför eventuella flyttplaner hit. Så det är bäst att tillstå att vintertid blir inte allt mörkt, grått, svart. Fina dagar gäller motsatsen. Så klart. Ett litet exempel.






Jag njuter av den klarblå himlen. Det är jag inte ensam om. Skogens träd var fyllda av vanligtvis skygga trastar. Vid detta tillfälle släppte de till ett par metrar extra och plötsligt rådde fotograferingstillstånd. Björktrasten ovan lät mig veta att det finns gränser och just nu hade jag överträtt en. Så varför inte ta en bild på det oxå ?

4 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt bara varit i Skåne som hastigast (Helsingborg och Malmö, men bara för att ta färjan vidare...) Härlig bild på trasten mot den blå himlen!

    Sv: Man glömmer ju bort från år till år när snön kom, men de senaste åren har den nog kommit först i december- för att stanna vill säja :D

    SvaraRadera
  2. Njut av det fina vädret. Läckert fångat !

    SvaraRadera
  3. Läckert ljus med en fin trast fångad I ett fint ögonblick.
    Och säger som Lasse njut av vädret.

    SvaraRadera
  4. Jag har precis flyttat från skåne till södermanland.(Stockholm är mina hemtrakter) Men visst är skåne vackert i synnerhet med sina bokskogar. Men familjen drog mig tillbaka och nu väntar jag med spänning på fåglarna som finns häruppe.
    Vilken fin blogg du har med underbara bilder.

    mvh

    Patricia Nordforss

    SvaraRadera