lördag 29 juni 2013

En dag i gulärlans liv (3)



Serien fortsätter. Nybadad och torr verkar den nyfiken på den som följt alla dess förehavanden, trippar fram mot fotografen. Först försiktigt. Inte för att underlaget skulle vara löst. Här står den på ett cementrör. Utan för att den vill utmana mitt objektivs MFA. Hanen klarade inte riktigt detta, här i bilden fattas kanske decimetern. Honan hade inga problem, hon var kanske metern ifrån bilen jag sitter i. Min kvinna säger att det är så typiskt, men jag vet inte om det är riktigt sant. I alla fall är bilden ovan fullständigt obeskuren, kom ut exakt som den såg ut i sökaren. 18 miljoner hyfsat skarpa pixlar på en liten fågelkropp. Gott som en lyxmiddag på restaurang - hemma, då. 

1 kommentar:

  1. Jag undrar igen hur två arter som fors och gulärla kan komma ut och vara så lika?Har de korsat sig på något sätt någon gång i tiden med något som gjort att det blivit en ny art?Finns ju många fler ex på detta i fågelvärlden och ngt jag undrat över.
    //Kicki

    SvaraRadera