fredag 12 april 2013

Trana visar sig på bästa humöret


En av tranorna började avancera mot mig och jag tyckte att morgonen började allt le mot mig ändå. Se så fint den klarar av ett trådstaket; böjde på huvudet för övre tråden och enkelt klev den över undre.




Sen fortsatte den bort från strandängen mot vägen, förbi mig. Vidare öde okänt.  Denna bild är knappt alls beskuren, så bättre närkontakt kunde jag inte få med min utrustning. Så frånvaro av kvantiteter tranor ersattes av en kvalitéfågel, kanske inte så dumt ändå.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Inga hinder i världen får den tranan att stoppas i framfarten - skickligt gjort!
    Ännu har inte tranorna kommit till mig, men snart såå... trumpetas det morgon och kväll.
    Trevlig helg /bea

    SvaraRadera
  2. Smidig fågel på långa ben, att dom styr kursen mot fotografen hör väl till ovanligheterna. Tycker mest att djuren väljer motsatt rikting även när jag inbillar mej att dom är omedvetna av min närvaro där i buskarna :)
    Fina bilder som vanligt. /Tobias

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och en härlig upplevelse.Det är så underbart mäktigt att få fåglar på lite närmre håll,det blir en helt annan upplevelse.Hade dock varit ett stort äventyr att få se trandansen.
    //Kicki

    SvaraRadera
  4. Vilket fint möte! Ibland är det roligare att följa några få individer än den stora gruppen där det blir svårt att urskilja vad som händer i myllret. Ovanligt med tranor som rör sig mot fotografen, jag tycker de brukar ha bråttom åt motsatt håll för att bibehålla säkerhetsavståndet.
    Trevlig helg!
    /maria

    SvaraRadera
  5. Vilka bilder! Det var intelligent trana :)
    Vacker dessutom!
    Varma hälsningar
    Halina

    SvaraRadera
  6. Va kul med närkontakt ;)
    Händer ju inte alltför ofta med tranor.
    Trevliga bilder som vanligt.

    SvaraRadera
  7. Koordination på hög nivå! Vilken upplevelse och på så nära håll. Fina bilder. Har aldrig kommit så nära. Hos oss flyger de bara förbi på betryggande avstånd för mig och min kamera.
    M

    SvaraRadera