söndag 14 april 2013

Osannolikt antal




Från Tåkern, förra veckan. Ån som flyter ut från sjön är ett trevligt ställe för fotografen, lätt åtkomlighet, nära till aktionen och dessutom en liten plattform uppbyggd bara ett par rejäla kliv från vattnet. Så skulle det se ut på fler håll där man  annars mest tänker torn och tubkikare! Enligt Svalan var det c:a 500 sothöns i ån, knappast någon överdrift.



Knölsvanarna i förgrunden skulle snart få veta vad det antalet kan innebära...



...när svärmen av bibliska proportioner bokstavligen förmörkar himlen. Ouupps! Här gäller det att ducka!



8 kommentarer:

  1. Sista bilden är riktigt häftigt. Mycket känsla av "action"

    SvaraRadera
  2. Jösses va häftigt...dit vill jag!!!! Coola bilder!

    SvaraRadera
  3. Hej Klas
    Jag älskar verkligen bild nummer 3 :) där svanarna täcks av sothönsen? men ändå får en liten glipa med syn :) kanonfint fångat!

    SvaraRadera
  4. Oj va häftigt, det var ju en hel drös med fåglar.
    Jag gillar också bild nr 3 med allt kaos.

    SvaraRadera
  5. Men GUUUU så häftigt!! Där skulle jag vilja vara! har ju aldrig sett en endaste sothöna ju...Toppenfina bilder!

    SvaraRadera
  6. Mäktigt att se så många fåglar samlade.Sothöns har jag aldrig sett.Här var svanarna verkligen i minoritet.
    Verkar vara ett trevligt ställe Tåkern.
    //Kicki

    SvaraRadera
  7. Mäktigt och magiskt!
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  8. Vilken upplevelse för alla inblandade. Läckra och fartfyllda bilder i fint ljus som lyser upp mellan sothönsen.
    M

    SvaraRadera