lördag 15 september 2012

Juvenil silvertärna



Lyckades överraska denna trevliga lilla fågel när den slumrat till på stenen och inte väntade sig besök. Så överraskad att den inte ens övervägde att flyga iväg. Kände väl att det var för sent; hade jag velat göra den illa hade det redan varit gjort. Så den blev kvar och försökte göra det bästa av situationen genom att posera väl och få det hela gjort så kvickt som möjligt. Kanske magen var full av fisk, kanske inte. Börjar lära mig en sak. Djur, även dessa små, är självständiga individer och i alla fall i begränsad omfattning kapabla att ta individuella beslut.

4 kommentarer:

  1. Jag brukar skrämma iväg det mesta redan innan bilden är tagen. Speciellt fåglar. Därför ägnar jag mig mest åt landskap.

    SvaraRadera
  2. Hej, Hans-Ove! Det kan ju i alla fall inte bero på ditt kameraval.Det är bara inte mäjligt att din Nikon slamrar mer än min Canon.

    SvaraRadera
  3. Silvertärna , har jag nog inte sett. Söt bil och tur att den slumrade. Tack för dina trevliga kommentarer

    SvaraRadera
  4. Fågeln är underbar och bilden enastående :)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera