fredag 7 mars 2014

Sparvhök!




14 dagar har gått sedan duvhöken senast dök upp vid matningen. Sen dess har alla fönster putsats. Självfallet håller den sig då borta. Suck! Hade gärna velat ha några fler bilder, kanske det får bli nästa år. Med så långt framskriden vår som nu är, behöver fågeln nog inte längre uppsöka bebyggelse.






Det var så här den oftast påträffades. På kaprifolen, ovan de arma småfåglar som tagit skydd därunder. Tekniskt har bilden inte tagits med teleobjektiv, utan med en vass zoom jag normalt använder till andra ändamål. Fotograferar man genom glas bör objektivet hållas tryckt mot rutan för maximal kontrast. Det gick inte här och därför har jag senare putsat fönstren. Förgäves, som det verkar bli. Andra invånare i huset glädjs dock över mitt nypåkomna putsintresse, så inte helt förgäves skyndar jag att korrigera mig :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar