tisdag 25 december 2012

Trygg norrlänning?


  

Från julafton. Mycket fågelfolk var ute och rörde på sig. Denna fjällvråk fick jag i alla fall ha en god stund för mig själv. Skulle vara riktigt intressant att få inblick i vad de tänker när de ser en fotograf närma sig. Min lilla erfarenhet säger att dessa fåglar kan inte smygas på; har du sett dem har de sedan tidigare redan noterat dig. För det  mesta sticker de ju direkt men några tycks kunna uppvisa större medvetenhet; kalkylerar om det kan löna sig att stanna och på det viset spara energi. Och bli starkare. Kanske det blir kunskap för människan någon gång i framtiden.
Jaha. Nu har jag oavsiktligt lyckats radera förra inlägget med min julhälsning till alla och de trevliga svar som kom på detta. Så jag får passa på att önska god fortsättning på julen till alla läsare!

6 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder!! De är ju så vackra! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder!!! Du har tur med rovfåglarna.

    SvaraRadera
  3. Fasiken vilka fina bilder på fjällvråken.Vilken jäkla tur du har med rovisarna.Hittade du denna bara sådär på julafton?
    Detdär du skriver om passar bra in på ormvråkarna jag träffat på.Man ser dom och sedan poff är dom borta.
    God fortsättning.
    //Kicki

    SvaraRadera
  4. Grattis till fjällvråken!
    God Fortsättning!

    Steffe

    SvaraRadera
  5. Wow, aldrig sett, härliga bilder!! Snyggt fångat!

    SvaraRadera
  6. Oj så tjusigt! Fjällvråk har jag nog inte sett annat än i fågelboken! Grattis till en fin fotofångst! God fortsättning! :)

    SvaraRadera