lördag 1 december 2012

Oväntad gäst


Just som jag fotograferade mina matade fåglar genom fönstret trippar den här lilla förtjusande fasanhönan fram. Hon är väldigt nervös, tittar efter katterna och huvudet knycker åt alla håll med en fart som inte alls har motsvarighet i den långsamma gången. Väl framme käkar hon upp småfåglarnas matspill. Med precision dammsugs allt ätbart upp genom näbben. Får jag fler besök lär jag inte få vildsådda solrosor till nästa sommar... På bilden kan man ju oxå se att hönorna är inte så grå som man från normalt betraktningsavstånd kanske trott. 

5 kommentarer:

  1. Va kul och få oväntad besök...he he nu tänkte jag på Gevalia direkt. Men det menade jag ju inte.
    Fasan hade vi när jag var liten, han var tam och åt ur handen. Nu finns inga här

    SvaraRadera
  2. Åh en sån ljuvlig bild du fått till här med en härlig skärpa på just huvudet.Trevligt besök =))
    //Kicki

    SvaraRadera
  3. Fint porträtt! Kul med överraskningar. Håller helt klart med om att även fasanhönorna har vacker fjäderdräkt.

    /Erik

    SvaraRadera
  4. Vilket spännade besök och fin bild, fina bilder i de andra inläggen också. Har varit dålig på att kommentera sista tiden.
    Ha de =)

    SvaraRadera